Πώς η αύξηση των αγορών χωρίς φύλο μετατρέπει τη βιομηχανία της μόδας

Όταν πηγαίνετε στα περισσότερα καταστήματα ένδυσης, οι πιθανότητες είναι ότι θα έχετε δύο επιλογές: να περιηγηθείτε στο τμήμα αντρών ή στο γυναικείο τμήμα.

Τα πράγματα όμως αρχίζουν να αλλάζουν. Οι σχεδιαστές μόδας συνδυάζουν τις συλλογές των ανδρών και των γυναικών, οι γονείς πιέζουν να σπάσουν οι ετικέτες «αγοριών» και «κοριτσιών» στα είδη ένδυσης και ορισμένοι λιανοπωλητές αψηφούν τις συμβάσεις για το φύλο συνολικά – για να εξυπηρετήσουν αποκλειστικά τους μη δυαδικούς ανθρώπους (Klik her).

Το πρόγραμμα Phluid, ένας νέος εμπορικός χώρος στην πόλη της Νέας Υόρκης που άνοιξε τον Μάρτιο, είναι ένα από τα πρώτα καταστήματα του είδους αυτού χωρίς φύλο. Δεν πρόκειται μόνο για την αγορά ρούχων, αλλά για τη δημιουργία μιας περιεκτικής αγοραστικής εμπειρίας για τους μη δυαδικούς πελάτες.

«Υπάρχει μια αλλαγή στυλ που συμβαίνει επί του παρόντος στην κοινωνία μας», λέει ο ιδρυτής Rob Smith. «Οι σημερινοί νέοι αφήνουν πίσω τους τους παραδοσιακούς ρόλους και τις δομές που είχαν φτιάξει προηγούμενες γενιές. Επιλέγουν να ζήσουν μια πιο ελεύθερη και εκφραστική ζωή.»

Χώροι όπως το Project Phluid, όπου οι πελάτες μπορούν να πιούν καφέ, να συνομιλήσουν με άλλους και να περιηγηθούν σε μάρκες χωρίς φύλο – οι οποίες διαιρούνται με την αισθητική – πρόκειται να γίνουν πιο συνηθισμένες.

Τα ρούχα που δεν φτιάχνονται για ένα συγκεκριμένο φύλο απευθύνονται επίσης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μη δυαδικοί άνθρωποι όταν ψωνίζουν.

«Μπορούν να αμφισβητηθούν ή να αισθάνονται ανησυχίες όταν ψωνίζουν σε καταστήματα που χωρίζουν τα ρούχα τους κατά φύλο, ειδικά εάν η εξωτερική τους εμφάνιση οδηγεί το προσωπικό ή άλλους αγοραστές να πιστεύουν ότι ταιριάζουν σε μια δυαδική κατηγορία φύλου», λέει ο 26χρονος, Nat Saunders.

«Μπορούν επίσης να αισθάνονται άβολα να επιλέγουν ποιο δοκιμαστήριο να χρησιμοποιήσουν εάν διαχωρίζονται από το φύλο – ή, πάλι, να ανησυχούν για την αμφισβήτηση από το προσωπικό ή άλλους αγοραστές».

Αλλά σημαντικό είναι ότι οι επιλογές χωρίς φύλο ωφελούν πολλούς ανθρώπους, καθώς και ανθρώπους που δεν είναι δυαδικοί και άνεργοι. Δημιουργεί μια ευκολότερη ατμόσφαιρα για τους ανθρώπους να επιλέγουν τα ρούχα που τους απευθύνεται χωρίς να έχουν ερωτήσεις – ανεξαρτήτως φύλου.

Έχοντας περισσότερη ρευστότητα στη γενιά των φύλων δεν είναι μόνο για τα ρούχα που ταιριάζουν σε κάποιο σχήμα σώματος. Το 2016, η Ζάρα κυκλοφόρησε μια συλλογή ενδυμάτων ουδέτερων από άποψη φύλου, αλλά αντιμετώπισε κριτική για τη χρήση μόνο λεπτών, λευκών μοντέλων για την προώθηση της γραμμής.

Αυτό απογοητεύει το στόχο του να είναι πιο περιεκτικό. Αντ ‘αυτού, πρόκειται για τη λήψη ρούχων που θα μπορούσαν αρχικά να έχουν σχεδιαστεί μόνο για άνδρες ή μόνο για γυναίκες και να τα διαμορφώνουν με τρόπο που να μπορεί να απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό (bedste glattejern).

Η κατάργηση του φύλου που συχνά αναθέτουμε σε άψυχα αντικείμενα – είτε πρόκειται για γυαλιά ηλίου, είτε για ρούχα είτε για τζιν – είναι επίσης σημαντική για το σπάσιμο των στερεοτύπων φύλου. Όταν ισχυριζόμαστε ότι ένα ζευγάρι τζιν είναι γυναικεία τζιν, λέμε πολύ περισσότερα απ ‘ότι είναι απλά σχεδιασμένα για το σώμα μιας γυναίκας. Τα είδη ένδυσης που θεωρούνται «γυναικεία ρούχα» έχουν την έννοια ότι είναι θηλυκά, σέξι και μαλακά.